MyONLINE*Pas Residen adalah satu kemudahan permohonan pas residen secara atas talian. Melalui MyONLINE*pas residen, pembayaran boleh dilakukan di Ibu Pejabat Imigresen Putrajaya dengan menggunakan tunai/bank draf.
|
|
1.Sekiranya maklumat yang diberi ketika mengisi borang permohonan MyONLINE* Pas Residen adalah salah dan tidak mengikut TERMA & SYARAT, permohonan akan di 'TOLAK'. |
(Maklumat terperinci berkaitan dengan Pas Residen)
|
2.Permohonan boleh dikemukakan ke Ibu Pejabat Imigresen Putrajaya dan SEMUA Pejabat Imigresen Negeri (PIN)..
Sila klik di sini bagi mendapatkan senarai pejabat yang berkenaan.
|
(Maklumat Alamat Penuh dan No Telefon Pegawai Imigresen)
|
3.Pemohon hendaklah ditaja oleh seorang warganegara Malaysia. |
4.Pemohon dan penaja dikehendaki hadir untuk menyerahkan dokumen sokongan ASAL dan salinan. |
5.Pemohon boleh membuat semakan status permohonan di laman web myONLINE Pas Residen. |
6.Bayaran hendaklah dibuat secara TUNAI/BANK DRAF di Ibu Pejabat Imigresen Putrajaya. |
7.Bayaran Yang Dikenakan :
i.Bayaran Pas Residen : - RM500.00 bagi setiap pengeluaran.
ii.Kadar Bayaran VISA adalah mengikut NEGARA.
|
|
Paparan terbaik menggunakan Internet Explorer 8.0 dan Internet Explorer 9.0 dengan resolusi skrin yang lebih tinggi daripada 1024 x 768 |
Sila klik "Setuju" jika anda bersetuju mengikuti terma dan syarat yang dinyatakan. |
|
|